Wanneer je op zoek gaat naar een manier om meer te kunnen adverteren is een startpagina zeker een hele goede optie. Veel mensen en bedrijven denken niet aan die optie. Maar juist op dat soort pagina’s te adverteren wordt je gelezen waarvan je nooit verwacht had dat het zou kunnen gebeuren.
Wat is een startpagina
Een startpagina is een websites die verschillende pagina’s heeft waarop links staan. Hierop kan je dan zoeken naar een link die voor jou van belang is. De linken die er geplaatst worden op de sites die worden dan ook elke dag gecontroleerd. Die kwaliteit biedt een startpagina. Het is dus een hele ideale plek om in contact te kunnen komen met klanten. Nu blijft het niet altijd bij een link van je eigen website plaatsen. Je kunt er ook een banner laten plaatsen en zelfs blogberichten.
Mogelijkheden om te adverteren op een startpagina
Wanneer je de keuze gemaakt hebt om dan toch een advertentie te gaan plaatsen op een startpagina kan je eens kijken welke mogelijkheden er zijn voor het adverteren. Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden om te adverteren:
- Banner plaatsen: Door een banner te plaatsen op een startpagina maak je vaak reclame. Het is dan ook mogelijk om een link van je website er aan toe te voegen. De plaats van de banner is in overleg mogelijk. Wanneer er dan op de banner geklikt wordt gaan ze meteen door naar de website van je bedrijf. Hierdoor krijg je naamsbekendheid maar ook meer verkeer op je site waardoor er weer nieuwe klanten uit voort kunnen groeien.
- Link plaatsen: Je kan uiteraard ook op verschillende pagina’s een link van je bedrijf laten plaatsen. Op die manier staat de link op gerelateerde sites en is de kans dat je bedrijf gevonden wordt door klanten groter. Je kunt ook overwegen om zelf ook een linken pagina te starten zodat je aan linken ruil kan doen. Ook kan je overwegen om de link in search terug te laten komen. Wanneer er dan gezocht wordt naar een onderwerp wat past bij je bedrijf wordt het daar naar toe geleid.
- Blog berichten plaatsen: Er is ook de mogelijkheid op sommige startpagina’s om een blog bericht te plaatsen. Deze kun je dan zelf schrijven maar je kunt dat ook laten doen. Door een blog bericht te plaatsen breng je jouw bedrijf onder de aandacht. De naamsbekendheid van je bedrijf groeit daardoor juist weer meer. Uiteraard krijg je dan ook op je site meer verkeer wat weer kan leiden tot nieuwe klanten omdat je in het blog een link naar je website kunt plaatsen.
Waarom een link plaatsen op een startpagina
Wanneer je een link plaats op een startpagina is de kans dat je gevonden wordt wat groter. Omdat een link plaatsen natuurlijk op verschillende manieren kan is daarom de zoekkans veel groter. Bij een link plaatsen kan je dus kiezen uit een paar opties:
- Een link op de homepage: De link kan dan geplaatst worden in een bepaalde categorie. In de categorie die je dan kiest zorgt de redactie er voor dat er een aanbod is van A-merken en nieuwe merken. Op die manier komt de aandacht dan ook meer op jouw bedrijf.
- Een link in Search: De search is de zoekmachine op de startpagina. Een paar zoekwoorden die kunnen leiden naar jou website is dan juist een goede optie om te gebruiken. Als je een bedrijf hebt in vakantie, iemand zou dan vakantie invoeren komt ook een link naar jouw bedrijf omhoog. Dus een grotere kans dat jouw bedrijf gevonden wordt en dat er eventuele nieuwe klanten komen voor jou.
- Externe deeplinks in een blogbericht: Wanneer er een blogbericht van jouw bedrijf geplaatst wordt kunnen daar deeplinks in gezet worden. Die linken leiden dan weer naar jouw website en op die manier kan je eventuele klanten opdoen.
Waar worden de links op gecontroleerd
De linken op de startpagina spreken een hele grote groep gebruikers aan. Het publiek is dan ook heel erg breed en de gebruikers die op de startpagina’s zijn komen uit het gehele land. Daarom is het ook heel erg belangrijk dat er voldoende controle is over de linken. Een link moet aan de volgende criteria voldoen:
- Het moet een Nederlands Content zijn
- De website is verzorgd, overzichtelijk en moet betrouwbaar zijn
- De navigatie van de website moet duidelijk en gebruiksvriendelijk zijn
- De website moet in alle browsers functioneren
- Er moet op de website contactgegevens, bedrijfsgegevens en gebruiksvoorwaarden staan
- Privacy en cookiebeleid moeten voldoen aan de Nederlandse wetgeving
- Er mogen geen hinderlijke, storende of misleidende onderdelen zijn